Ο
Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος θεωρείται ένας από τους πιο φιλομόναχος
αρχιερείς. Ο ίδιςο ζει λιτά, ασκητικά και μοναχικά, ενώ είναι γνωστός
για το “αφιλοχρήματον” του χαρακτήρα του. Ζει ως απλός καλόγερος και
όπως λέει στους ανθρώπους που τον βλέπουν και τον ζουν καθημερινά, ένας
αρχιερέας δεν χρειάζεται χρήματα και αυτά που του δίνει η Πολιτεία τα
διαθέτει μέχρι και το τελευταίο ευρώ στους φτωχούς, πληρώνοντάς τους
είτε φάρμακα είτε λογαριασμούς της ΔΕΗ είτε το ενοίκιο.
"Ο
κόσμος δεν έχει να πληρώσει το ρεύμα, το ενοίκιο... δεν έχει να φάει" -
είπε ο ίδιος και κάλεσε τον κόσμο που αντιμετωπίζει άμεσα προβλήματα
επιβίωσης, αντί να καταφεύγει στους κάδους απορριμμάτων, αναζητώντας,
τρόφιμα, να επισκέπτεται ένα από τα τέσσερα συσσίτια της Αρχιεπισκοπής
Κρήτης στην πόλη του Ηρακλείου.
Πόσοι
από εμάς γνωρίζουν όμως τον Κρήτης Ειρηναίο-κατά κόσμον Νικόλαο
Αθανασιάδη- ο οποίος ηγείται της τοπικής Εκκλησίας από τον Σεπτέμβριο
του 2006 οπότε και τον εξέλεξε ομόφωνα Αρχιεπίσκοπο Κρήτης η Αγία και
Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Θρόνου;
Είναι
γνωστό ότι ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος θεωρείται ένας από τους πιο
φιλομόναχους Αρχιερείς. Ο ίδιος ζει λιτά, ασκητικά και μοναχικά ενώ
είναι γνωστός για το «αφιλοχρήματον» του χαρακτήρα του. Ζει ως απλός
καλόγερος, και όπως λέει στους ανθρώπους που τον βλέπουν και τον ζουν
καθημερινά, ένας Αρχιερέας δεν χρειάζεται χρήματα, και αυτά που του
δίνει Πολιτεία τα διαθέτει μέχρι και το τελευταίο ευρώ στους φτωχούς
πληρώνοντας τους είτε φάρμακα είτε λογαριασμούς της ΔΕΗ είτε το ενοίκιο.
Όπως
αναφέρει άλλωστε τραπεζικός υπάλληλος στην «Π» σε τακτικά διαστήματα ο
Κρήτης Ειρηναίος στέλνει τον διάκονό του ο οποίος φροντίζει να πληρώνει
λογαριασμούς -πχ ΔΕΗ- φτωχών οικογενειών που από την μια στιγμή στην
άλλη ‘γονάτισαν’ από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.
Η συνεχής συμμετοχή του στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας
Ο
Σεβασμιότατος λειτουργεί καθημερινά επισκεπτόμενος για το λόγο αυτό
κάθε χρόνο τουλάχιστον μία φορά όλους τους ενοριακούς ναούς και τα
μοναστήρια της Ιεράς Αρχιεπισκοπής. Όταν δεν υπάρχει στο καθημερινό
πρόγραμμα Θεία Λειτουργία σε κάποιο ενοριακό ναό τότε λειτουργεί τις
περισσότερες φορές στο μικρό ναό του Αγίου Μηνά και μάλιστα όχι σε
Αρχιερατική Λειτουργία αλλά λειτουργώντας ως απλός ιερέας. Συνηθίζει να
λέει:
«Δεν
εννοείται εκκλησιαστική ζωή χωρίς την συνεχή συμμετοχή μας στη Θεία
Λειτουργία τα Μυστήρια και τις Ακολουθίες της Εκκλησίας».
Κατά
τη Θεία Λειτουργία δεν κάθεται ποτέ , δεν ομιλεί με κανένα αλλά είναι
αυστηρά προσηλωμένος στο μυστήριο. Μοναδική εξαίρεση είναι όταν θα
αντιληφθεί στο Ιερό μικρά παιδιά , γεγονός που τον χαροποιεί ιδιαίτερα,
στα οποία και θα απευθύνει δύο λόγια αγάπης, ενώ ζητάει τα διακονήματα
στο Ιερό να τα κάνουν τα μικρά παιδιά και όχι οι ενήλικες ή οι νεωκόροι.
Η προσήλωσή του στο Οικουμενικό Πατριαρχείο
Είναι
γνωστή η απόλυτη αφοσίωση και υπακοή του στον Οικουμενικό Θρόνο και
στην Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο. Είναι
χαρακτηριστικό το εξής περιστατικό που μας διηγήθηκε ανώτερος ιερέας στο
Οικουμενικό μας Πατριαρχείο:
«Όταν
στενός του συνεργάτης, του εξηγούσε για μία απόφαση του Οικουμενικού
Πατριαρχείου ότι ήταν πολύ τεκμηριωμένη και βάσιμη , ο Σεβασμιώτατος
απάντησε : «Είναι σωστό αυτό που λες αλλά εμείς αποδεχόμαστε ως είναι
τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και δεν ελέγχουμε ούτε
κρίνουμε την αιτιολογία και το βάσιμο των αποφάσεων του. Εμείς οφείλουμε
να υπακούμε και να εκτελούμε σε ό,τι αποφασίσει η Μητέρα Εκκλησία η
οποία διαφύλαξε και θα διαφυλάσσει εις τους αιώνας των αιώνων τα δόγματα
και την Παράδοση της Πίστης μας καθώς και την ταυτότητα του Γένους
μας».
Για δε τον σημερινό Οικουμενικό Πατριάρχη κ Βαρθολομαίο έχει αναφέρει «αποτελεί δώρο του Θεού στην όλη Ορθοδοξία».
Η ασκητική ζωή και το “αφιλοχρήματον” του χαρακτήρα του
Αξίζει
να παρακαθήσει οποιοσδήποτε άνθρωπος στην Αρχιεπισκοπική Τράπεζα. Ενώ
υπάρχει μια αρχοντιά και είναι στολισμένη με λίγα λουλούδια, το φαγητό
είναι πάντα λιτό και τις περισσότερες φορές άλαδο (κατά δε τις
σαρακοστές όπως το διάστημα αυτό, είναι πάντα άλαδο). Τα αρχιερατικά του
άμφια είναι πολύ λίγα, απλά χωρίς να έχει καταβάλει οποιοδήποτε κόστος,
αφού η συντριπτική πλειονότητα των προέρεται από την Ιερά Μονή
Χρυσοπηγής των Χανίων όπου η μοναχική αδελφότητα είναι πνευματικά του
παιδιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι διαθέτει μόλις δύο ποιμαντορικές
ράβδους. Τα όποια δώρα (εγκόλπια , πατερίστες κ.λ.π.) του χαρίζονται, τα
δωρίζει με την σειρά του σε διάφορους άλλους Αρχιερείς (κατά προτίμηση
στην Αφρική).
Καταθέσεις
και λογαριασμούς σε τράπεζες δεν έχει ενώ για την τέλεση ακολουθιών και
μυστηρίων , όπου και αν προσκληθεί, δεν λαμβάνει χρήματα. Αν για αυτό
τον λόγο κάποιος επιμείνει να του δώσει χρήματα, τότε ο Σεβασμιώτατος
του υποδεικνύει αυτά να δοθούν σε φιλανθρωπικά και άλλα ιδρύματα της
Αρχιεπισκοπής.
Το ενδιαφέρον του για τη νέα γενιά
Η
μεγαλύτερη ποιμαντική του μέριμνα όμως αφορά τη νέα γενιά αγνοώντας για
τα προβλήματα της και για το μέλλον της. Έχει δημιουργήσει τις συνάξεις
των νέων, τις κατασκηνώσεις, ενθαρρύνει και υποστηρίζει όλες τις
εκδηλώσεις και τις δημιουργίες των νέων της Αρχιεπισκοπής. Εξομολογεί,
συζητά και απασχολείται νυχθημερόν με τους νέους και είναι γεγονός ότι
οποιαδήποτε ώρα του ζητηθεί η βοήθεια και η συμπαράσταση του θα την
δώσει πρόθυμα και ολόθερμα. «Είναι το μέλλον του τόπου μας και πρέπει να
έχουμε κατανόηση για τα προβλήματα τους και να τους βοηθούμε με όλες
μας τι δυνάμεις» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η αγωνία του για τους φτωχούς και εμπερίστατους της ζωής
Είναι
γνωστό ότι δεν αφήνει αβοήθητο οποιονδήποτε άνθρωπο έχει ανάγκη,
ανεξαρτήτου φυλής και θρησκεύματος. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός της
συνεχούς διανομής των χρημάτων του Φιλοπτώχου και της μη ύπαρξης
αποθεματικού με το σκεπτικό «όσο υπάρχουν πτωχοί και αναξιοπαθούντες
άνθρωποι το Φιλόπτωχο δεν μπορεί να έχει αποθεματικό και υπόλοιπα στο
ταμείο του» . Επίσης είναι γνωστό ότι ολόκληρο τον μισθό του τον
μοιράζει σε φτωχούς ανθρώπους της Αρχιεπισκοπής.
Η αφοσίωσή του στο Συνοδικό σύστημα
χει
απόλυτο σεβασμό προς το Συνοδικό σύστημα της εκκλησίας αποδεικνύοντας
τούτο εμπράκτως με την σύγκληση σε έκτακτες συνεδρίες πέραν αυτών που
προβλέπονται από το Καταστατικό Χάρτη της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου
προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τα ζητήματα που απασχολούν την
Εκκλησία. Είναι δε γεγονός ότι έστω και αν ένας Ιεράρχης ζητήσει την
έκτακτη σύγκληση της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Κρήτης θα ανταποκριθεί
άμεσα συνεννοούμενος και με την υπόλοιπη Ιεραρχία. Είναι γνωστή η φράση
του για τα θέματα που απασχολούν γενικά την Εκκλησία «Το θέμα θα έλθει
στην Σύνοδο και ό,τι αποφασίσει η Σύνοδος».
Πηγή: Πατρίς - Του Βαρδή Αυγερινού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου