Το αγαπημένο Fiat του Αριστοτέλη Ωνάση - Η άγνωστη ιστορία - Kriti traveller

Kriti traveller

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟN KOΣΜΟ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

15 Οκτωβρίου 2022

Το αγαπημένο Fiat του Αριστοτέλη Ωνάση - Η άγνωστη ιστορία

 Οι ισχυροί δεσμοί φιλίας μεταξύ του τότε ιδιοκτήτη της Γιουβέντους και του Έλληνα Κροίσου εξελίχθηκαν σε ένα στιλάτο τετράτροχο δώρο, με το οποίο ο Ωνάσης απολάμβανε τις βόλτες του στον Σκορπιό.

Ήταν η επιτομή του στιλ, γνήσιος playboy, ασυναγώνιστα πλούσιος, κυρίαρχος του ιταλικού επιχειρηματικού στίβου, πιστός οπαδός -εκτός από ιδιοκτήτης – της Γιουβέντους, και ταυτόχρονα προκλητικά ταπεινός.


Ο Τζιάνι Ανιέλι (περί ου ο λόγος) γεννήθηκε σαν σήμερα πριν από 101 χρόνια (12 Μαρτίου 2021), αφήνοντας πίσω του μια πλούσια κληρονομιά, γνωστή μέσα από τις διηγήσεις των αναρίθμητων επώνυμων εγκάρδιων φίλων του.

Ανάμεσα σε αυτούς, ήταν και ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο Έλληνας θρύλος των ναυτιλιακών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ο άνθρωπος που από μετανάστης εξελίχθηκε στον πλουσιότερο άνθρωπο της εποχής του.

Οι δύο άνδρες είχαν καταφέρει να κρατούν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας τις επισκέψεις τους. Άπαντες, όμως, γνώριζαν ότι τους ένωναν ισχυροί δεσμοί φιλίας. Μια αλληλοεκτίμηση που εκδηλώθηκε και με έμπρακτο τρόπο, όταν ο Ανιέλι έστειλε στον Κροίσο ένα τετράτροχο δώρο.



Ο Δικηγόρος, όπως ήταν το παρατσούκλι του Ανιέλι, ελέω των νομικών σπουδών του (άλλο αν δεν εξάσκησε το επάγγελμα) λάτρευε τα αυτοκίνητα, όπως μαρτυρά και η λαμπερή συλλογή του, η οποία αποτελούνταν – μεταξύ άλλων - από μοντέλα όπως οι Ferrari 400 Superamerica S1 Pininfarina Coupe Speciale, Ferrari 365 P Berlinetta Speciale, Ferrari 166 MM, Ferrari Testarossa Spider και Lancia Delta Integrale Spider.

Στράφηκε, λοιπόν, στο καμάρι της αυτοκινητοβιομηχανίας του, το “500ράκι”. Γοητευτικό, λιτό και αναμφισβήτητα… ιταλικό, το Fiat 500, πιο συγκεκριμένα το 500 Jolly ή 500 Spiaggina, ταίριαζε για αυτόν τον σκοπό όσο κανένα άλλο. 

Απευθύνθηκε στον ταλαντούχο σχεδιαστή και ιδιοκτήτη της Carozzeria Ghia, Mario Boano, ζητώντας δύο αντίτυπα του ανοιχτού τετραθέσιου, λιλιπούτειου αυτοκινήτου, με τον έντονα εξωστρεφή χαρακτήρα.

Το πρώτο θα τον μετέφερε σε παραθαλάσσιους παραδείσους, και το δεύτερο θα αποτελούσε ένα δώρο προς τον φίλο του, τον Αριστοτέλη Ωνάση. Φυσικά, δεν συμβιβάστηκε με το μαζικής παραγωγής μοντέλο που κυκλοφορούσε από το 1958 στους ιταλικούς δρόμους, αλλά ζήτησε δυο πιο εκλεπτυσμένες παραλλαγές, οι οποίες ονομάστηκαν Fiat 500 Elegance Savio.

Ο Έλληνας επιχειρηματίας, δεν είπε όχι στον Ανιέλι, παραλαμβάνοντας περιχαρής το αυτοκίνητο που έγινε συνώνυμο της Dolce Vita. Το μοντέλο δεν σάπισε κάτω από πυκνά στρώματα σκόνης σε κάποιο γκαράζ. Αντιθέτως, τέθηκε στις υπηρεσίες του Ωνάση, για την εξερεύνηση του Σκορπιού, αυτής της καταπράσινης κουκίδας στο Ιόνιο Πέλαγος που έμελλε να εξελιχθεί στον παράδεισο του πασίγνωστου Έλληνα Κροίσου εφοπλιστή.

Ενδεικτική είναι μια φωτογραφία (δείτε παραπάνω) που δείχνει τον Αριστοτέλη Ωνάση να έχει σκύψει κάτω από το 500 Jolly, προσπαθώντας να εντοπίσει τη βλάβη που τον άφησε στη μέση του πουθενά. Όπως και δύο ακόμα, όπου ο Ωνάσης έχει απαθανατιστεί καθήμενος πίσω από το τιμόνι του buggy του.

Έχοντας στο κάθισμα του συνοδηγού τον πρώην Βρετανό Πρωθυπουργό Ουίνστον Τσόρτσιλ και τη σύζυγό του, Τίνα Ωνάση, κατευθυνόμενοι στους Δελφούς, ώστε να επισκεφθούν τον αρχαίο Ναό του Απόλλωνα.

Με το πέρασμα των χρόνων τα ίχνη του Fiat του Ωνάση χάθηκαν. Από την άλλη, το όχημα του Ανιέλι διασώθηκε, έστω και αν ήταν επί χρόνια κλειδωμένο σε ένα γκαράζ στη Βόρεια Ιταλία. Η πολυετής εγκατάλειψη και μοναξιά, όμως, δεν άφησαν σημάδια στο κομψό αμάξωμα του 500 Jolly, το οποίο -συγκριτικά με ένα απλό 500αράκι - έφερε επιμηκυμένο μεταξόνιο για την ενίσχυση της άνεσης των elite επιβατών, ενώ ενσάρκωνε την έμφυτη κομψότητα που χαρακτήριζε κάθε λεπταίσθητη κίνηση του Ανιέλι.

Οι ξύλινες επενδύσεις που αγκάλιαζαν το αμάξωμα και το τιμόνι, οι καλαίσθητες ζάντες, το μίνιμαλ παρμπρίζ, και στρογγυλοί προβολείς στο ρύγχος, προσέδιδαν στα δύο αυτοκίνητα έναν στιλάτο χαρακτήρα, συμβατό με το προφίλ των ιδιοκτητών του.

Τα Fiat 500 Jolly δεν έβαζε φωτιά στον δρόμο. Έτσι και αλλιώς ουδείς εκ των Ανιέλι και Ωνάση δεν ενδιαφέρθηκε για τις επιδόσεις του, μιας και οι 17 ίπποι που πήγαζαν από τον μινιόν βενζινοκινητήρα του των 479 κ.εκ. ήταν υπεραρκετοί προκειμένου να απολαύσουν τις ξέγνοιαστες βόλτες τους με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Τα 500 Spiaggina ήταν η έξοδός τους, όταν αναφυόταν με επιτακτικό τρόπο η ανάγκη να ξεφύγουν μακριά από όλους και όλα, και να εγκαταλείψουν, έστω για λίγο, το στυγνό επιχειρηματικό τους κουστούμι. 

www.carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επικοινωνήστε μαζί μας - krititraveller@gmail.com

Post Top Ad

.............