Μια απλή ασφαλτόστρωση –από τις 27 Σεπτέμβρη - στο τμήμα της Εθνικής οδού (ΒΟΑΚ) που κόβει την πόλη του Ηρακλείου στα δύο, προκάλεσε ένα απίστευτο κυκλοφοριακό χάος και ταλαιπωρία σε χιλιάδες ανθρώπους. Άλλη μια φορά επιβεβαιώθηκε η εχθρική στάση του κράτους απέναντι στις λαϊκές ανάγκες.
Κυβερνήσεις και τοπικές αρχές –περιφέρεια και δήμοι- και όλες οι αστικές πολιτικές δυνάμεις που τις στήριξαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, πάντα ήξεραν πολύ καλά, πως το κόψιμο της πόλης στα δύο, θα ταλαιπωρεί και τους ανθρώπους της πόλη και τους περαστικούς του ΒΟΑΚ.
Συνειδητά, για να μη πειράξουν τις «αντοχές της οικονομίας» - δηλαδή την προνομιακή μεταχείριση της ολιγαρχίας – αρνήθηκαν και αρνούνται να δώσουν κρατικό χρήμα για άλλες λύσεις στη διαδρομή της Εθνικής οδού, αλλά και στη βελτίωση του απαράδεκτου δημοτικού οδικού δικτύου. Ελάχιστοι κόμβοι και διαβάσεις, χωρίς παράπλευρους δρόμους στην Εθνική.
Ήταν κατώτερες των περιστάσεων και των αναγκών για τις λαϊκές μετακινήσεις στην Κρήτη, τόσο οι κυβερνήσεις, όσο και οι περιφερειακές και δημοτικές αρχές. Εκεί που σταμάτησε το ΠΑΣΟΚ, συνέχισε η ΝΔ, παράλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά συνέχισε πάλι η ΝΔ και πάει λέγοντας.
Δεν φτάνει η ταλαιπωρία των Ηρακλειωτών και των περαστικών στο ΒΟΑΚ για ασήμαντες αφορμές, που θα πάρει τεράστιες διαστάσεις τα επόμενα 10-20 χρόνια, τώρα ετοιμάζονται να φορολογήσουν κι από πάνω αυτή την ταλαιπωρία, βάζοντας διόδια για να φτιάξουν ένα «σύγχρονο ΒΟΑΚ» : νέα βάρη στο λαό, νέα προνόμια στο κεφάλαιο !
Θέλουν μάλιστα να καταργήσουν τον ημικόμβο στην Αη Γιάννη Χωστό ! Θέλουν να στριμώξουν όσο γίνεται περισσότερες αστικές μετακινήσεις του Ηρακλείου, μέσα στο ΒΟΑΚ όπως είναι σήμερα, για να έχουν περισσότερες εισπράξεις από διόδια !
Γι’ αυτό απορρίπτουν άλλες λύσεις (πχ υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ), που θα επέτρεπαν να απελευθερωθεί ο σημερινός ΒΟΑΚ ως δημοτικός, με παράλληλη αναβάθμιση των κόμβων.
Η Λαϊκή Συσπείρωση σε περιφέρεια και δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ τα σχέδια της κυβέρνησης για την παράκαμψη – πέρασμα του ΒΟΑΚ μέσα από το Ηράκλειο (όπως και για τις πόλεις Χανίων και Ρεθύμνου με ανάλογα προβλήματα).
Καταψήφισε συνολικά τα σχέδια για ΒΟΑΚ με βάση τις ανάγκες των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων (στις μεταφορές, στην ενέργεια, στον τουρισμό, στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες) και με διόδια. Παραδομένο δηλαδή στο μεγάλο κεφάλαιο, με τον λαό να πληρώνει στη φάση και της κατασκευής και της λειτουργίας του.
Ο λαός του Ηρακλείου και όλης της Κρήτης, που τόσα χρόνια ταλαιπωρείται από κυβερνήσεις, περιφερειακή και δημοτικές αρχές, οφείλει να πάρει στα χέρια του την υπόθεση για βελτίωση των όρων ζωής του:
Να διεκδικήσει ΒΟΑΚ και συνολικά οδικό δίκτυο σύγχρονο και ασφαλές, με σεβασμό στο περιβάλλον, που να καλύπτει όλες τις ανάγκες μετακίνησης στις πόλεις και στην ύπαιθρο, με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση στην κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του, με ελεύθερη πρόσβαση χωρίς διόδια ή άλλης μορφής πρόσθετη επιβάρυνση στα λαϊκά στρώματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου