Με δάκρυα στα ματιά αποχαιρετάω ένα θρύλο από την γραμμή χωρίς να γνωρίζουμε ποια ανακοινώσει θα υπάρξει!

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

 Η ιστορία ήδη έχει γραφτεί και το ΠΡΕΒΕΛΗΣ είναι το πλοίο που χειμώνα-καλοκαίρι, με όλους τους καιρούς, το πάλεψε και έδωσε τον καλύτερο εαυτό του.

Πέρασαν ένα σωρό ναυτικοί, καπεταναίοι, μηχανικοί, αξιωματικοί και πλήρωμα. Άλλοι καλοί κι άλλοι εξαιρετικοί, όλοι άνθρωποι που άφηναν τη ψυχή τους πάνω στα σίδερα του πλοίου.

Φτάσαμε λοιπόν στη στιγμή που αποχαιρετάμε ένα ΘΡΥΛΟ που για πολλά χρόνια στάθηκε παλικάρι.

Paroula Sarikavazi Photography

Για αυτό άλλωστε και πολλοί καραβολάτρες το λένε και ΠΡΕΒΕΛΑΡΑ!

Γιατί αντέχει, κατάφερε να σταθεί σε ένα από τα πιο δύσκολα περάσματα του Αιγαίου.

Δεν είναι να αποχαιρετάς ένα καράβι που έχει δουλέψει σαν μαχητής.

Ένα βαπόρι που αποτελεί ένα γενναίο κομμάτι στην ιστορία της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας.

Καθημερινά από την μια άκρη μέχρι την άλλη με λιγοστές ώρες για «ξεκούραση»

Είναι λογικό στα τόσα χρόνια παρουσίας του, στην δυσκολότερη άγονη γραμμή της Ελλάδας, που και που να υπήρχαν ορισμένα προβλήματα, καθώς οι προσπάθειες που καταβάλλονται για να δέσει στα «λιμάνια» ας τα πούμε έτσι, είναι συχνά υπεράνθρωπες.

Σύμφωνα με τους πλοιάρχους του σκέτος Γολγοθάς στις μανούβρες, παρ’ όλα αυτά είναι εκεί ακόμα και στα 6-7 μποφόρ.

Σε κάθε λιμάνι που έμπαινε και ήταν δύσκολος ο καιρός, οι επιβάτες κορνάραν από τα αυτοκίνητα τους και χειροκροτούσαν για την προσπάθεια να δέσει στο λιμάνι με ασφάλεια πάντα!

Η μαγεία είναι να είσαι σε αυτήν γέφυρα, εν ώρα μανούβρας να περνάς από τόσο κοντά.. Αλλά με απόσταση…

Το ΠΡΕΒΕΛΗΣ εκτελεί για πολλά χρόνια με συνέπεια την γραμμή στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο (το τελευταίο διάστημα με συχνές τροποποιήσεις στο πρόγραμμα του) κατασκευάστηκε το 1980 στα Ναυπηγεία IMABARI SHIPBUILDING GROUP της Ιαπωνίας. Με πρώτο όνομα το FERRY ORANGE 2, αρχικά έκανε δρομολόγια συνδέοντας το Τόκιο με τα γύρω λιμάνια. Έχει μήκος μήκος 142,5 μέτρα, ενώ το πλάτος του τα 23,50 μέτρα και το βύθισμα του είναι 5,52 μέτρα.

Προτού αγοραστεί το 1994 από την εταιρεία Cretan Ferries με έδρα το Ρέθυμνο. Μετατράπηκε σε κρουαζιερόπλοιο στο Πέραμα, μετονομάστηκε σε ΠΡΕΒΕΛΗ και τέθηκε σε υπηρεσία το 1995 στο κύριο δρομολόγιο της εταιρείας, τη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο. Η Cretan Ferries εξαγοράστηκε από την ANEK Lines το 2000, με το ΠΡΕΒΕΛΗ να λειτουργεί στο δρομολόγιο της νέας της εταιρείας στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο. Μετονομάστηκε ΠΡΕΒΕΛΗΣ το 2001.

Το 2007 ήταν το τελευταίο της στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, καθώς αναπτύχθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σαντορίνη το 2008. Από το 2009, το πλοίο λειτουργεί σε μία από τις πιο απαιτητικές γραμμές σωτηρίας του Αιγαίου, παρέχοντας υπηρεσίες στα απομακρυσμένα νησιά Κάσος και Κάρπαθος, στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ανάφη-Ηράκλειο-Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδος.


Φοράει δυο τετράχρονες πολύστροφες μηχανές τύπου V, η κάθε μια από 7.800 άλογα και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα γύρω από τα 18 ν.μ. την ώρα. Λεπτομέρειες που αφορούν τις δυο μηχανές, τα κατασκευαστικά και τα ιστορικά του στοιχεία, αφορούν κυρίως εκείνους που αναγνωρίζουν στα πλοία την καθαρόαιμη ψυχή τους. Για τους περισσότερους το κορμί του πλοίου απλά χτίζει το δρόμο ανάμεσα στις στεριές.

Το πέρασμα από το ΜΙΛΕΝΑ και το ΝΤΑΛΙΑΝΑ στον ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ

Από το 1999 το ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ κάνει το δρομολόγιο μέσω Κρήτης και μάλιστα αρχικά δίχως επιδότηση, μια φορά τη βδομάδα πιάνει τη Κάρπαθο. Από το 2003 και για εννιά χρόνια μπαίνει στο διαγωνισμό, διεκδικεί και παίρνει τη γραμμή της άγονης, μαζί με το άλλο πλοίο της εταιρίας το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ. Όμως στο 2007 κάνει την εμφάνιση του η ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ, μάλιστα, για ένα μοναδικό καλοκαίρι, το πλοίο έρχεται από Ρόδο, και είναι η χρυσή χρονιά για το νησί, που γεμίζει, μέχρι τα μπούνια, από τουρισμό. Η γραμμή συνέχισε να εξυπηρετείται με επιτυχία από τη ΛΑΝΕ με το ΠΡΕΒΕΛΗΣ. Ένας από τους πρώτους καπετάνιους, ο cpt Διαμαντής Παπαγεωργίου και το πλήρωμα του, έκαναν τα νησιά, Κάρπαθο και ειδικά τη Κάσο, να αποκτήσουν ξανά εμπιστοσύνη στη ελληνική ακτοπλοΐα.

Δεν είναι κρουαζιερόπλοιο, αλλά μας ταξίδεψε σαν κρουαζιερόπλοιο, όλοι μας μέσα σε αυτό βαπόρι έχουμε ιστορίες ταξιδιού, έχει μεταφέρει τις δικές μας ψυχές!

Αγαπημένε μου Πρέβελης, σε ευχαριστώ για όλα τα ταξίδια, ευχαριστώ τους πλοίαρχους, αξιωματικούς, το πλήρωμα.

Για τις άμορφες στιγμές, μανούβρες και τα σφυρίγματα της μπουρού σου… Σαν να μιλούσες στις ψυχές μας!

Κείμενο – Αγγελική Σαρικαβάζη – Τα αγαπημένα μου πλοία

Φωτογραφίες Αρχείο – ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ – PAROULA SARIKAVAZI PHOTOGRAPHY