Η αλματώδης αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων προκαλεί τριγμούς στα θεμέλια της ακτοπλοΐας. Κάποιες από τις εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 5%, ποσοστό το οποίο δεν καλύπτει το αυξημένο λειτουργικό κόστος. Για ένα δρομολόγιο, όπως αυτό από Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Ίο – Σαντορίνη, το κόστος των καυσίμων από 30.000 ευρώ τον περασμένο Οκτώβριο του 2021 έχει εκτοξευθεί στις 72.000 ευρώ.
Η ενεργειακή κρίση, συνεπώς, επηρεάζει και θα επηρεάζει την Επιβατηγό Ναυτιλία περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας, όπως άλλωστε επισημαίνεται και από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Υπολογίζεται ότι για την κάλυψη του κόστους των καυσίμων δαπανώνται σήμερα περίπου το 40% των καθαρών ναύλων που εισπράττονται , ενώ μόνο για το 2021 υπολογίζεται ότι οι εταιρείες επιβαρύνθηκαν με 130 εκ., λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Προτίθεστε, λαμβάνοντας υπόψη τη νέα εκτίναξη των τιμών καυσίμων και κατ΄ επέκταση και των ναυτιλιακών καυσίμων, να προβείτε σε μείωση των φόρων των ναυτιλιακών καυσίμων, προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;
2. Υφίσταται εν γένει σχεδιασμός συγκράτησης των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κι αν ναι, ποια μέτρα περιλαμβάνει αυτός;
Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου