Olympus: Από την πρόσκρουση και το παρ' ολίγον δρομολόγιο στην Κάσο στο δεύτερο σφυρί - Kriti traveller

Kriti traveller

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟN KOΣΜΟ

Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

05 Οκτωβρίου 2022

Olympus: Από την πρόσκρουση και το παρ' ολίγον δρομολόγιο στην Κάσο στο δεύτερο σφυρί

 Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Στο δρόμο των πλειστηριασμών οδηγείται και πάλι το επιβατηγό πλοίο Olympus, το οποίο έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου τα τελευταία χρόνια. Το κυπριακής σημαίας επιβατηγό έχει πρόσφατα βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας και όχι πάντοτε για τους σωστούς λόγους. Ήταν στις αρχές Ιουνίου του 2020 όταν το πλοίο, το οποίο τότε εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς-Μήλος-Ρέθυμνο, προσέκρουσε στο λιμάνι του Ρεθύμνου κατά τη διαδικασία των χειρισμών πρόσδεσης, χωρίς ωστόσο να σημειωθεί κάποιος τραυματισμός ή κάποια θαλάσσια ρύπανση ενώ στο πλοίο επέβαιναν 108 επιβάτες. 



Ένα χρόνο μετά το συγκεκριμένο ατύχημα, το όνομα του πλοίου βρέθηκε να φιγουράρει στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών καθώς είχε προγραμματιστεί να εκποιηθεί τον περασμένο Φεβρουάριο με τιμή πρώτη προσφοράς με είχε οριστεί στα 2,666 εκατ. ευρώ. Το σφυρί, ωστόσο, δε χτύπησε καθώς η διαδικασία τέθηκε σε αναστολή ενώ είχε προηγηθεί αίτημα ανακοπής στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς, το οποίο κατατέθηκε από τις επισπεύδουσες εταιρείες για διόρθωση της τιμής εκκίνισης.


Οι περιπέτειες, ωστόσο για το Olympus δεν σταμάτησαν εδώ. Τον περασμένο Μάιο όταν οδηγήθηκε στους χώρους του ναυπηγείου Νεωρίου της Σύρου, όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες επισκευής και συντήρησης. Να σημειωθεί ότι προτού ρυμουλκηθεί στην Ερμούπολη, παρέμενε ακινητοποιημένο και ανενεργό στη Δραπετσώνα και στην ευρύτερη περιοχή του Περάματος.


 Στα μέσα Ιουλίου το πλοίο προοριζόταν να εκτελέσει το δρομολόγιο για την άγονη γραμμή της Κάσου και της  Καρπάθου, ωστόσο προτού ξεκινήσει το πρώτο του ταξίδι, μετά την επιθεώρηση που έγινε λίγο πριν αναχωρήσει, κρίθηκε μη αξιόπλοο, προκαλώντας έντονη αναστάτωση στους κατοίκους των δύο νησιών, οι οποίοι ανησύχησαν ότι θα μείνουν χωρίς καράβι εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου. Τη λύση έδωσε το υπουργείο ναυτιλίας με την αντικατάστασή του από το Prevelis. Λίγους μήνες αργότερα το Olympus έκανε την επανεμφάνισή του στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικώνπλειστηριασμών.


Ειδικότερα, στις 12 Οκτωβρίου έχει δρομολογηθεί να βγει -εφόσον δε μεσολαβήσει κάποια κίνηση για την αποτροπή της διαδικασίας- με την τιμή πρώτης προσφοράς να έχει μειωθεί στα 1,35 εκατ. ευρώ. Ο πλειστηριασμός στρέφεται εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρείας Sea Speed Lines, η οποία μάλιστα, το είχε αποκτήσει επίσης μέσα από πλειστηριασμό στο παρελθόν. Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, το πλοίο έχει καθαρό μήκος 133,34 μέτρων  πλάτος  23,50 μέτρων, βάθος από του καταστρώματος καταμετρήσεως  13 μέτρων και είναι κόρων ολικής χωρητικότητας (κ.ο.χ.) 12.338, κόρων καθαράς χωρητικότητας (κ.κ.χ.) 4.102 και είναι εφοδιασμένο με δύο μηχανές ντίζελ, ιπποδυνάμεως 12531 ΚW. 


Το Olympus είναι νηολογημένο στα νηολόγια του λιμένος Λεμεσού ενώ κατασκευάστηκε από την Kawasaki Shipbuilding Corporation KOBE στην Ιαπωνία το 1976, εξ' ολοκλήρου από ηλεκτροσυγκολλητό χάλυβα και είναι χρώματος λευκού, μαύρου και πράσινου. Διαθέτει 80 περίπου καμπίνες επιβατών και 30 καμπίνες πληρώματος και δύο γκαράζ αυτοκινήτων χωρητικότητας 140 ΙΧ αυτοκινήτων και 50 φορτηγών. Τέλος, το πλοίο κατασχέθηκε στον Πειραιά, στην προβλήτα στο ύψος της Ακτής Κονδύλης, μαζί με όλα τα παραρτήματα και παρακολουθήματα του ενώ το ποσό για το οποίο έγινε η κατάσχεση ανήλθε στα 653.459 δολάρια. 


https://www.capital.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

.............