“Το νομοσχέδιο Κεραμέως παίρνει «άριστα» για μια θατσερική Κυβέρνηση που οραματίζεται την «αξιολόγηση» μιας Ανώνυμης Εταιρείας, αλλά δεν πιάνει ούτε την «ελάχιστη βάση» για ένα δημόσιο Σχολείο όπως το οραματίζονται και επιβάλλουν οι πραγματικές ανάγκες μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών”, σημειώνει σε σημερινό άρθρο-παρέμβασή του που δημοσιεύει η ηλεκτρονική σελίδα της «ΕφΣυν» ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Ηγουμενίδης.
O βουλευτής του Νομού Ηρακλείου τονίζει για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που εισέρχεται στην Ολομέλεια της Βουλής την Δευτέρα ότι χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα, η Κυβέρνηση επιχειρεί να νομοθετήσει μια «προκλητική» και τιμωρητική αξιολόγηση σε βάρος των πραγματικών προσόντων των διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. «Το νομοσχέδιο παρέχει προκλητικές υπερεξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα κατατάσσοντας τους εκπαιδευτικούς σε «καλούς», «μέτριους» και «κακούς»», ενώ ο ίδιος αναφέρεται και στις «φωτογραφικές» διατάξεις του νομοσχεδίου που φέρνουν ως προσόντα αξιολόγησης μέχρι και …συγγραφικό έργο ή συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα αποκαλύπτοντας τις πραγματικές προθέσεις της αξιολόγησης που προωθεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Ειδικά για τις υπερεξουσίες του Διευθυντή, αναφέρει ο Νίκος Ηγουμενίδης, ότι ο διευθυντής θα αποφασίζει σχεδόν για τα πάντα: «Από την ανάθεση εξωδιδακτικών εργασιών (αρ. 101), την ενδοσχολική επιμόρφωση (αρ.95), τον ορισμό υποδιευθυντών (άρ.37, π.9), των υπευθύνων για κάθε μάθημα/τάξη, μεντόρων, υπευθύνων μαθητείας στα ΕΠΑΛ., αποδυναμώνοντας κάθε συλλογική έκφραση, και κυρίως τον Σύλλογο Διδασκόντων», σημειώνοντας επίσης ότι «η Υπουργός φθάνει μάλιστα στο σημείο να προβλέπει ρητά ότι η παράλειψη εκτέλεσης αυτού του υπηρεσιακού καθήκοντος, συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, ενισχύοντας το τιμωρητικό πνεύμα του νομοσχεδίου.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ιδιαίτερα ότι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν αρνούνται την αξιολόγηση: «Ο εκπαιδευτικός κόσμος - παρά τις προσπάθειες της Υπουργού να πείσει για το αντίθετο - είναι υπέρ μιας αξιολόγησης με κύρια χαρακτηριστικά την διασφάλιση της αντικειμενικότητας, την παροχή κινήτρων, την συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αυτοβελτίωση και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του εκπαιδευτικού».
Σχετικά με τα βάρη που μετακυλίονται από την ηγεσία του Υπουργείου στους εκπαιδευτικούς τονίζει ότι «σε μια τέτοια περίοδο θα είχε ενδιαφέρον να διεξαχθεί μια σοβαρή έρευνα για τα ποσά που εξαναγκάζονται να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί για πανάκριβα μεταπτυχιακά σε Πανεπιστήμια εσωτερικού και εξωτερικού, και για τις ατελείωτες ώρες που ξοδεύουν μετά το πέρας του ωραρίου τους για να ανταποκριθούν στα προσόντα που –πλαγίως μεν αλλά καταναγκαστικά- τούς επιβάλλονται».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου