Η Μαρία Κληματσάκη για το βιβλίο «Οι 12 άθλοι ενός μαθητή» της Δήμητρας Μαραγκουδάκη - Kriti traveller

Kriti traveller

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟN KOΣΜΟ

Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

13 Ιουλίου 2022

Η Μαρία Κληματσάκη για το βιβλίο «Οι 12 άθλοι ενός μαθητή» της Δήμητρας Μαραγκουδάκη

 "Το βιβλίο πρέπει να μπει στη λίστα των σχολικών εγχειριδίων, για τη διδακτική της γραμματικής και της ορθογραφίας, για τα σχολεία της Α/θμιας και των πρώτων τάξεων της Β/θμιας Εκπαίδευσης…".            




«Ο 13ος άθλος της Δήμητρας Μαραγκουδάκη»
Με μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών και των φίλων του βιβλίου έγινε τη Δευτέρα 4/7/2022 η πρώτη παρουσίαση του βιβλίου της Δήμητρας Μαραγκουδάκη, με τίτλο «Οι 12 άθλοι ενός μαθητή», στον φιλόξενο κήπο του Porto Veneziano Hotel. Την εκδήλωση διοργάνωσαν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και οι Εκδόσεις Ραδάμανθυς και μίλησαν οι: Γιώργος Βαγιωνής, Παιδοψυχίατρος, Μαρία Κληματσάκη, Διευθύντρια του 11ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων, Γιώργος Παύλου, Εκπαιδευτικός, Φαντζίκη Ιωάννα, Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Χρήστος Τσαντής, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Υπεύθυνος των Εκδόσεων Ραδάμανθυς. Αφήγηση και τραγούδι: Άννα Βερυκάκη, Νηπιαγωγός, μουσική και τραγούδι: Γεράσιμος Βερυκάκης, Φιλόλογος – Μουσικός.


Η Μαρία Κληματσάκη για το βιβλίο της Δήμητρας Μαραγκουδάκη
Βρεθήκαμε όλοι εδώ, σε ένα όμορφο και φιλόξενο χώρο του αγαπητού Γιάννη Πλατσιδάκη, για να παρουσιάσουμε ένα ιδιαίτερο βιβλίο, με τίτλο ‘’Οι δώδεκα άθλοι ενός μαθητή’’ και τον 13ο τον αποδίδω στη συγγραφέα, που νομίζω θα συμφωνήσετε ότι της ανήκει δικαιωματικά.

Έξυπνος τίτλος, αφού σε προδιαθέτει θετικά να το διαβάσεις, καταπληκτικές ιστορίες, όμορφες πολύχρωμες εικόνες, μικρές και μεγάλες αλήθειες, περιπλανήσεις, κανόνες, συνθέτουν το περιεχόμενο του βιβλίου. 

Ένα βιβλίο που η συγγραφέας του είναι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός, με αρκετές σπουδές (το ένα πτυχίο διαδέχεται το άλλο), που από την αρχή της εκπαιδευτικής της σταδιοδρομίας χρειάστηκε να κόψει πολλά κεφάλια Λερναίας Ύδρας (πίνακες επετηρίδας), να σκοτώσει αιμοβόρα πεινασμένα λιοντάρια (νόμοι που έρχονται και παρέρχονται), να πιάσει από τα κέρατα τα ελάφια που την προσπερνούν (μόρια που ανεβοκατεβαίνουν), να ξεδιπλώσει το μίτο της Αριάδνης για να βρει τα πατήματά της, να τρέχει συνεχώς σαν τα άλογα του Διομήδη, για να εξασφαλίσει τα προς το ζην, να ισορροπεί σαν τις Αμαζόνες σε κούρσες αποδοχής και συνύπαρξης, να καθαρίζει τους στάβλους του Αυγεία από νοοτροπίες και κατηγοριοποιήσεις μαθητών, να προσπαθεί να πείσει παραδοσιακούς εκπαιδευτικούς, που κινούνται αργά σαν τα βόδια του Γηρυόνη, ότι η εκπαίδευση θέλει εγρήγορση και αποτελεσματικότητα και να παραμερίζει τους Κέρβερους με τις αναπαυτικές καρέκλες, που αξιολογούν καταστάσεις με συμφεροντολογικά κριτήρια και ο μαθητής να μένει στο περιθώριο.


Και δεν φτάνουν όλοι αυτοί οι άθλοι, αλλά έπρεπε να προσέχει μήπως και ξεγελαστεί και φάει από τα Μήλα των Εσπερίδων και πιει το ποτό της λήθης, που σε κάνουν να αφήσεις πίσω το όνειρό σου, την αγάπη σου για το παιδί, το λειτούργημα που έχεις ταχτείς να υπηρετήσεις και στραφείς σε άλλους διεξόδους, που καμία σχέση έχουν με τα θέλω και τα  πιστεύω σου!Όλους αυτούς του άθλους τους πέρασε με μεγάλη επιτυχία η Δήμητρα Μαραγκουδάκη και κατάφερε να κάνει και ένα 13ο άθλο προσφέροντάς μας ένα καταπληκτικό βιβλίο, αφιερωμένο στα ανίψια της  Χρήστο και Γιώργο, τους φωτεινούς φάρους της ζωής της και στον μαθητή της Γιώργο, που καθημερινά φάνταζε στα μάτια της σαν ένας μικρός ήρωας.Ένας εκπαιδευτικός φάρος είναι για όλους μας η Δήμητρα, ένα ικανό πλάσμα, με πολλές γνώσεις, με όρεξη, μεράκι και θετική διάθεση για προσφορά και στήριξη των παιδιών, ιδιαίτερα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συμβάλλοντας με κάθε τρόπο στην ένταξη και κοινωνικοποίησή τους, που δίκαια τους αποκαλεί ήρωές της.Δεν θα ξεχάσω ποτέ όταν την πρωτοσυνάντησα στο 11Ο Δημοτικό Σχολείο, πριν 5 χρόνια, που ήρθε ως εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης σε πρωτάκι. Το χαμόγελό της διαπεραστικό, η καλοσύνη της δηλωμένη από την πρώτη στιγμή, ο λόγος της μεστός και η χροιά της φωνής αρκετά ζεστή και γλαφυρή, η πένα της μαγική και τα πινέλα με τα χρώματα λες και χόρευαν πάνω στο χαρτί. Ήταν σαν μια Όμορφη Νεράιδα, που ήρθε για να μας μεταμορφώσει με το μαγικό της ραβδάκι και να μας δυναμώσει, μέσα από μια γόνιμη συνεργασία. Από τις πρώτες κιόλας ημέρες έγινε η καλή βοηθός δασκάλα της τάξης, η αγαπημένη δασκάλα όλων των μαθητών του σχολείου, αλλά και η χαρισματική συνάδελφος που πάντα είχε να πει ένα καλό λόγιο για όλους.Καλωσόριζε τους νεοφερμένους μαθητές στο σχολείο με όμορφες κάρτες και κατασκευές, κατασκεύαζε χειροποίητα ενθύμια, έφτιαχνε χριστουγεννιάτικα στολίδια, αποκριάτικες στολές, λαμπάδες και καλοκαιρινά δωράκια για τους μικρούς ,αλλά και για μας τους μεγάλους και όλα αυτά χαρισμένα με αγάπη, από το μεγάλο ψυχικό της απόθεμα. Μετέδιδε παντού τη θετική διάθεση, την αισιοδοξία και την αποτελεσματικότητα ενός ατόμου ,που είχε τη δασκαλοσύνη στο πετσί του. Πίστεψα σε αυτή σαν συνάδελφο, για τις ικανότητες και τις δυνατότητές της, αλλά και σαν Άνθρωπο για την επιμονή της στη στήριξη και βελτίωση των μαθητών που δίνουν τους δικούς τους καθημερινούς αγώνες!!Ακριβώς πριν από δυο χρόνια, έλαβα ένα τηλεφώνημα και μου ζήτησε να πάμε για ένα καφέ μαζί και με τον αγαπητό συνάδελφο τον Γιώργο τον Κανδαράκη. Μας είπε ότι θα μας έχει μια έκπληξη. Με μάτια που σπινθήριζαν από χαρά, αλλά και με την αγωνία ζωγραφισμένη στο όμορφο πρόσωπό της μας παρουσίασε τα νέα της σχέδια για τη συγγραφή του βιβλίου, χειρόγραφες σελίδες ξεφύτρωναν δειλά δειλά, εντυπωσιακές ζωγραφιές ακολουθούσαν, κόμικς και λογοπαίγνια από τον τεράστιο ντοσιέ.Ήταν όλα τόσο μα τόσο εντυπωσιακά, σπουδαία, χρήσιμα, που πέρα από τις κραυγές και τα επιφωνήματα θαυμασμού, έβγαλα κατευθείαν το κινητό μου, αναζητώντας ένα άλλο σπουδαίο άνθρωπο, που ακούει στο όνομα Χρήστος Τσαντής. Ο Χρήστος είναι ο εκδότης της καρδιάς μας και των εκδόσεων ΡΑΔΑΜΑΝΘΥΣ, ένας άλλος σύγχρονος ήρωας, ένας Ηρακλής που δίνει τους καθημερινούς του άθλους μέσα σε πλαίσια ακρίβειας, ανατιμήσεων, περιορισμών, αλλά που με την επιμονή και υπομονή, με την καλοσύνη και τη θέλησή του, έχει καταφέρει να εκδώσει αρκετά βιβλία συμπολιτών μας, να κάνει χιλιάδες παρουσιάσεις και δραματοποιήσεις και να ανεβάσει κατά πολύ τον πολιτιστικό πήχη  της όμορφης πόλης μας, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης.Ο Χρήστος, όπως στηρίζει όλα τα νέα παιδιά, βοήθησε και τη Δήμητρα να κάνει πράξη το όνειρό της. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, που έχουμε όλοι στα χέρια μας ,είναι  δικαίωση ενός μεγάλου αγώνα. Ένα ιδιαίτερο βιβλίο, ένα υπέροχο πολυαισθητηριακό βιβλίο, ένα πανέξυπνο βιβλίο, ένα εγχειρίδιο που δικαιούται να μπει σε όλα τα σπίτια, αλλά και στις βιβλιοθήκες όλων των σχολείων της χώρας μας.«Η ορθογραφία και η γραμματική γίνονται παιχνιδάκι μέσα από τα κείμενα της Δήμητρας Μαραγκουδάκη…», μου είπε μια μαθήτρια που διάβασε το βιβλίο.Εικόνες, σκίτσα, χρώματα, μεγάλη γραμματοσειρά στα κείμενα, σύννεφα, κανόνες, πλοκή, εργαλεία, μηνύματα, συναισθήματα, ξεπηδούν μέσα από τις σελίδες του. Όταν, δε, η ανάγνωση συνδυάζεται με απολαυστικό ακουστικό υλικό (μια ακόμη πρωτοτυπία της συγγραφέως) μεταμορφώνεται σε ταξίδι βιωματικής μάθησης και αποτελεσματικότητας.Με τα παραμύθια μεγάλωσαν πολλές γενιές παιδιών, με τη μυθολογία διαμορφώθηκαν χαρακτήρες, με το βιβλίο ΄΄ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΑΘΛΟΙ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ΄΄ όπου ο μύθος συνυπάρχει με τη λογοτεχνία την γραμματική και την ορθογραφία, ο άθλος για τη γνώση θα γίνει εύκολα άθλος επιτυχίας και είμαι βέβαιη ότι θα αναδειχθεί ευκολότερα ο Ήρωας, ο Ηρακλής, που κλείνει κάθε παιδί μέσα του. Ευκαιρία να το δοκιμάσουμε και εμείς οι μεγάλοι, γυρνώντας πίσω στα μαθητικά μας χρόνια, αναλογιζόμενοι τις άπειρες ώρες που έχουμε ξοδέψει για να αποστηθίσουμε κανόνες γραμματικής ή τις άπειρες διορθώσεις ορθογραφίας, γράφοντας και ξαναγράφοντας σε αράδες χαρτιών τα λάθη μας.Διαβάζοντας αυτό το βιβλίο θα καταφέρουν να βάλουν αρκετά γκολ στην περιθωριοποίηση και τον στιγματισμό οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αφού τους δίνει λύσεις εφικτές, μέσα από την εικόνα και τα σκίτσα (μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις) ώστε  τα δύσκολα και ακατόρθωτα …να γίνονται εύκολα και πραγματοποιήσιμα..Αφού συγχαρώ την συγγραφέα και εκπαιδευτικό κυρία Δήμητρα Μαραγκουδάκη για τον πανέξυπνο αυτό της άθλο, επίσης την εικονογράφο Δήμητρα Μαραγκουδάκη για την φανταχτερή παρουσία του, όλη την εξαιρετική ομάδα που βοήθησε στον εμπλουτισμό της όλης προσπάθειας, καθώς και τον εκδότη κ. Χρήστο Τσαντή για την έκδοση και προβολή του, προτείνω να σταλεί επιστολή προς το ΙΕΠ και το αρμόδιο τμήμα εκδόσεων σχολικών βιβλίων του Υπουργείου Παιδείας, πλαισιωμένο από συστατικές επιστολές από όλους εμάς, που είμαστε χρόνια στην εκπαίδευση, ζητώντας να μπει στη λίστα των σχολικών εγχειριδίων, για τη διδακτική της γραμματικής και της ορθογραφίας, για τα σχολεία της Α/θμιας και των πρώτων τάξεων της Β/θμιας Εκπαίδευσης, τη στιγμή μάλιστα που ότι έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα είναι παλιό και αναχρονιστικό, στη διδακτική των  συγκεκριμένων αντικειμένων.Καλοτάξιδο και ευκολοδιάβαστο το βιβλίο σου Δήμητρα, με το καλό και το επόμενο, αφού έχεις πολλά χρόνια εκπαιδευτικής προσφοράς μπροστά σου και ας μου επιτρέψεις να σου αφιερώσω ένα στίχο του Χαλίλ Γκιμπράν, από τον Κήπο του Προφήτη που σε αντιπροσωπεύει…
Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΣΟΦΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΣΕ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ.. ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΣΕ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΣΟΥ…….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

.............